czwartek, 26 czerwca 2014

Tort miś na 3 urodziny chrześnicy




Wiem bardzo długo nie pisałam ale wiele zmieniło się w moim życiu- zostałam mamą. Mam piękną 3 miesięczną córkę. Teraz będę mieć więcej czasu i mam zamiar poświęcić trochę czasu na moje hobby torty w stylu angielskim. 

Składniki na biszkopt ( tortownica26 cm):

6 jaj
1 szklanka mąki (pół szklanki mąki pszennej, pół szklanki krupczatki)
1 szklanka cukru
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na pianę, pod koniec ubijania dodajemy cukier. Do ubitej piany dodajemy po 1 żółtku i delikatnie miksujemy. Przesiewamy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatie mieszamy. Na samym końcu dodajemy olej. Biszkopt pieczemy w 175 stopniach ok 30 minut. 
Tortownicę wyłożyłam tylko papierem do pieczenia nie smarowałam boków. 


Krem do tortu zapożyczyłam ze strony kwestia smaku- tort heaven. Jest pyszny.

Składniki na krem:


800 g truskawek (ja użyłam świeżych)
3/4 szklanki cukru
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka mąki ziemniaczanej rozpuszczona w 1 łyżce wody
8 łyżeczek żelatyny
600 g serka mascarpone ( musi być zimny)


Sposób przygotowania:

Żelatynę zalewamy 1/4 szklanki gorącej  wody, wymieszać i dostawić do napęcznienia.

Truskawki wymyć pokroić w dużą kostkę wymieszać z cukrem.  Postwić na planiku podgrzewać do rozpuszczenia się cukru następnie dodać mąkę ziemniaczaną rozpuszczoną w wodzie i sok z cytryny- zagotować zdjąć z palnika.
Żelatynę dodać do owoców postawić ponownie na gazie i delikatnie podgrzewać ( ważne aby nie zagotować)Zdjąć z palnika i pozostawić do wystudzenia. ( nie może zbyt mocno zgęstnieć autorka przepisu radzi odczekać 1 do dwóch godzin co jakiś czas zaglądać i mieszać.)
Serek mascarpone zmiksować na gladką masę dodawać po 1 łyżce zimnej frużeliny. Nie mieksujcie na najwyższych obrotach w kremie powinny zostać kawałki truskawek. Krem odkładamy do lodówki do ponownego stężenia- pamiętaj aby cały czas go kontrolować.

Biszkopt kroimy tak aby mieć trzy blaty - przekładamy go kremem. Cały krem używamy  do przekładania.

Krem śmietankowy ( również ze strony kwestii smaku):

500 ml śmietany kremówki
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
2 fixy śmietanowe

Sposób przygotowania:

Śmitane kremówkę i serek mascarpone zmiksować pod koniec dodać cukier puder i fixy.

Kremem dokładnie obłożyć boki i górę tortu.


Tort obłożony jest lukrem plastycznym. Motylki również z lukru plastycznego. Miś jest z czekolady plastycznej ( czekoladę farbowałam barwnikiem i delikatnie szarpałam aby uzyskać wygląd futerka) Środek misia jest z prażonej pszenicy połączonej piankami ( głowa i tułw) Na to nałożona jest czekolada plastyczna. 


Następnie dodałam pyszczek oczy i łatki też z czekolady plastycznej.










Tort w trakcie przewozu uległ lekkim uszkodzeniom widać to po bokach. Na nastepny raz muszę kupić karton na torty.




4 komentarze:

  1. Witam,
    w jakich proporcjach zrobiła Pani czekoladę plastyczną na tego misia?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny ten miś. Czekoladę plastyczną miałaś gotową, czy robiłaś sama?

    OdpowiedzUsuń