sobota, 6 lipca 2013

Tort w kształcie krówki



Tort na 2 urodziny chrześnicy. Po raz pierwszy wykonałam tort w stylu angielskim dosyć duży problem miałam z nałożeniem macy cukrowej. Wydaje mi się, że jak na pierwszy tort w stylu angielskim nie jest źle.

Składniki:

Biszkopt z 8 jaj 
1 kg truskawek
500 ml śmietanki 30 - 36 %
500 g serka mascarpone
1 szkl. cukru pudru
3 żelatyny-fix  deserowe dr. Oetker


Sposób przygotowania:

Biszkopt przekrawamy tak aby otrzymać 3 blaty. Blat  z góry biszkoptu wkładamy na dno do foremki. Truskawkami myjemy, szypułkujemy ok 700 g dokładnie blendujemy/ miksujemy na koktajl, następnie dodajemy do koktajlu 300 g truskawek pokrojonych w małe cząstki.( nie dodawałm cukru ponieważ miałam słodkie truskawki) 2  opakowania żelatyny-fix deserowej  przygotowuje zgodnie z instrukcją na opakowaniu i dodaje do truskawek- następnie wkładam do lodówki aby troszkę stężała.
Po lekkim stężeniu wykładamy zmiksowane truskawki na blat biszkoptu i przykrywamy kolejnym biszkoptem. Po stężeniu wyjmujemy z blaszki.
Śmietanę kremówkę ubić, serek mascarpone zmiksować i połączyć z cukrem, następnie wymieszać z ubitą śmietanką. Żelatynę fix deserową przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu dodać do masy. Większą część masy wyłożyć na biszkopt, następnie zakładamy kolejny blat biszkoptu i smarujemy masą z zewnątrz dokładnie biszkopt.Wkładamy do lodówki na 5 godzin-ja zostawiłam na całą noc. Rozwałkujemy masę cukrową i nakładamy na tort. Tort dekorujemy według uznania ja udekorowałam tak aby powstała krówka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz